OSCARY 2021 – kto wygra?


NAJLEPSZA MUZYKA ORYGINALNA


Sprawa jest jasna – Soul wyczyścił w tej kategorii wszystkie możliwe nagrody, także i Oscar jest pewniaczkiem. A czy słusznie? Wydaje mi się, że tak. Połączenie jazzu i syntezatorów to iście unikalny pomysł, który Soul wzbogacił o – no cóż – duszę.

Nominowani: Soul, Mank, Nowiny ze świata, Minari, Pięciu Braci
Kto powinien wygrać: Soul
Kto wygra: Soul


NAJLEPSZA PIOSENKA:

W tym roku ciężko przewidzieć zwycięzcę w tej kategorii, gdyż brakuje wyraźnego faworyta. Nawet wspomagając się Złotymi Globami i Critics’s Choice Movie Awards, niewiele zostaje rozjaśnione. Od 2010 roku, obie te nagrody pokrywały się z Oscarami sześciokrotnie. W tym roku, Globy postawiły na Io Si (Seen) z filmu The Life Ahead, zaś Critics’ Choice na Speak Now z One Night in Miami.  Może nieco bardziej zawierzyłbym Critics’ Choice, bo zgadzają się z Oscarami obecnie cztery lata pod rząd. Nic jednak nie jest przesądzone. No, może poza wygraną Hear My Voice z Chicago 7, która mi z nominowanych podobała się najbardziej, a której wszyscy dają najmniejsze szanse.

Nominowani*: Hear My Voice, Fight for You, Speak Now, Io Si (Seen), Husavik (Hometown), 
Kto powinien wygrać: Wszystkie są równie dobre (albo równie przeciętne)
Kto wygra: Największe szansę dałbym Speak Now


NAJLEPSZY DŹWIĘK


Nowością w tym roku jest połączenie kategorii Najlepszy Montaż Dźwięku z kategorią Najlepszy Dźwięk. Skończy się więc niestety coroczna tradycja pytania, czym się od siebie różnią obie kategorie. Faworytem jest Sound of Metal i raczej nic mu tu nie powinno zaszkodzić. Nie oglądałem co prawda obu produkcji z Tomem Hanksem – Greyhound oraz Nowin ze świata – ale wątpię, bym coś stracił.

Nominowani: Sound of Metal, Soul, Misja Greyhound, Mank, Nowiny ze świata
Kto powinien wygrać: Z filmów, które oglądałem – Sound of Metal 
Kto wygra: Sound of Metal


NAJLEPSZY MONTAŻ


Oscary 2021

Oh boy. To jest jedna z ciekawszych kategorii, bo niemal wszyscy nominowani mają szansę na triumf. Obiecująca  Młoda Kobieta była faworytem na gali nagród montażystów w kategorii film komediowy – przegrała z Palm Springs, które do Oscara nominowane nie jest. Montaż w filmie dramatyczny wygrał z kolei Proces Siódemki z Chicago, ku zaskoczeniu wielu fanów Sound of Metal (zwycięzca BAFTA). W ostatnich latach wygrywało przede wszystkim kino nastawione na widowiskowość, na takie, w którym coś się dzieje – Mad Max, Dunkierka, Przełęcz Ocalałych a nawet to przeklęte Bohemian Rhapsody… W tym roku ciężko znaleźć wśród nominowanych film odpowiadający tym kryteriom. Najbliżej chyba tej charakterystyce jest Sound of Metal, a w połączeniu z potencjalnym Oscarem za dźwięk – pewnie tu bym upatrywał zwycięzcy.

Nominowani: Ojciec, Obiecująca. Młoda. Kobieta, Nomadland, Proces Siódemki z Chicago, Sound of Metal
Kto powinien wygrać:
Kompletnie nie mam tu faworyta
Kto wygra: Sound of Metal (ale Chicago 7 też ma jakieś szanse)


NAJLEPSZE ZDJĘCIA


Nagroda Gildii Operatorów Filmowych powędrowała do Manka. Nie powinno to jednak za wiele zmienić i Oscar trafi do Nomadland, który ma już w tej kategorii znacznie częściej zgadzającą się z Oscarami BAFTĘ.

Nominowani: Nomadland, Mank, Nowiny ze Świata, Proces Siódemki z Chicago, Judas and the Black Messiah
Kto powinien wygrać: Nomadland lub Mank
Kto wygra: Nomadland


CZYTAJ DALEJ: OSCARY 2021 – KTO WYGRA? – FILM ANIMOWANY, MIĘDZYNARODOWY, SCENARIUSZE, AKTORZY DRUGOPLANOWI

Strony: 1 2 3 4 5

Krzysztof Wdowik

Nie lubi (albo nie umie) mówić zbyt poważnie i zawile o popkulturze. Nie lubi też kierunku, w którym poszedł Hollywood i branża gamingowa. A już na pewno nie lubi pisać o sobie w trzeciej osobie. W ogóle to on mało co lubi.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze