Magiczna Ella Fitzgerald w animowanym klipie

Magiczna Ella Fitzgerald powraca w animowanym wideoklipie do utworu „Cheek to Cheek”, zarejestrowanym na żywo w Hollywood Bowl, 16 sierpnia 1958 roku z udziałem orkiestry pod dyrekcją Paula Westona.

Wyreżyserowany i zaanimowany przez londyńską artystkę Sharon Liu teledysk jest hołdem dla słynnego miejsca, które odegrało kluczową rolę w karierze tej wielkiej artystki, jaką niewątpliwie była Ella Fitzgerald. Ukazuje także Pierwszą Damę Piosenki w niezwykłych kolorowych scenach, gdy mistrzowsko wykonuje tę ponadczasową melodię. Sharon Liu mówi:

W moim domu zawsze kochano muzykę legendarnej Elli Fitzgerald, dlatego czuję się zaszczycona, że mogłam stworzyć teledysk do tego wyjątkowego nagrania na żywo. Każda klatka filmu została narysowana odręcznie, każdy kolor jest ręcznie wykonany na osobnej warstwie. Uważam, że ta animacja jest idealnym, wizualnym akompaniamentem dla jazzu!

Zobacz również: Elvis – recenzja filmu. Audiowizualna uczta, którą koniecznie trzeba zobaczyć w kinie

Cheek To Cheekto singiel pochodzący z albumu Ella At The Hollywood Bowl: The Irving Berlin Songbook, który ukaże się 24 czerwca nakładem Verve/UMe i który jest drugim utworem zapowiadającym album, po Puttin’ On The Ritz, któremu towarzyszy animowany teledysk w reżyserii Alberto Baroniego, w oprawie graficznej Giulii Pelizzaro.

Album, który będzie dostępny na CD, na płycie winylowej, a także w wersji cyfrowej, zawiera 15 nigdy wcześniej niepublikowanych piosenek Elli wykonującej utwory z jej klasycznego albumu, Ella Fitzgerald Sings The Irving Berlin Songbook. Podczas koncertu prowadzonego przez Paula Westona, który również aranżował i prowadził orkiestrę podczas sesji studyjnych, Ella wykonywała kultowe aranżacje na żywo przy pełnej orkiestracji ten jeden jedyny raz.

Zobacz również:A-ha – recenzja filmu. Szczery portret trójki muzyków

Ta przełomowa płyta, będąca pierwszym wydaniem Songbooka Elli w wersji live, została odkryta w prywatnej kolekcji producenta i założyciela Verve Records, Normana Granza. To wyjątkowy materiał również dlatego, że ukazuje jedyny moment, w którym Ella współpracowała z aranżerem-dyrygentem Paulem Westonem. Mimo, że artystka regularnie występowała w Hollywood Bowl, jest to pierwszy, pełny koncert Elli z tego kultowego miejsca jaki zostanie wydany.

Nazywana „Pierwszą Damą Piosenki”, Ella Fitzgerald (1917-1996) była najpopularniejszą wokalistką jazzową w Stanach Zjednoczonych przez ponad pół wieku. Sprzedała ponad 40 milionów albumów i otrzymała prawie wszystkie wyróżnienia, o jakich każdy wykonawca mógł marzyć, w tym Kennedy Center Honor (1979), National Medal of Arts (1987), francuski Commander of Arts and Letters (1990), Prezydencki Medal Wolności (1992) oraz 13 nagród Grammy. W 2007 roku Poczta Stanów Zjednoczonych uhonorowała Ellę Fitzgerald okolicznościowym znaczkiem pocztowym.

Zobacz również: Pyrkon 2022 oczami Popkulturowców

W swojej sześćdziesięcioletniej karierze Królowa Jazzu nagrała ponad 200 albumów i około 2000 utworów, co czyni ją najczęściej nagrywaną kobietą i drugim najczęściej nagrywanym wykonawcą w historii. Wśród tych nagrań znajdują się utwory z najwybitniejszymi muzykami w historii i legendarnymi autorami piosenek.
Wyraźny styl Elli Fitzgerald wpłynął na wiele pokoleń wokalistów, a jej twórczość jest ponadczasowa i wykracza poza ustalone gatunki muzyczne. Ella miała niezwykłą skalę głosu, elastyczność oraz ponadprzeciętny talent do wyczuwania tonacji, rytmu oraz nieskazitelną dykcję. Ta niezwykle wszechstronna wokalistka, potrafiła zaśpiewać wszystko od jazzu i bebopu po ballady, swing, pop i rock. Zmarła w swoim domu w Beverly Hills, 15 czerwca 1996 roku na skutek komplikacji spowodowanych cukrzycą.

ELLA AT THE HOLLYWOOD BOWL: THE IRVING BERLIN SONGBOOK – LISTA UTWORÓW:
1. The Song Is Ended
2. You’re Laughing at Me
3. How Deep Is the Ocean
4. Heat Wave
5. Suppertime
6. Cheek to Cheek
7. Russian Lullaby
8. Top Hat White Tie and Tails
9. I’ve Got My Love to Keep Me Warm
10. Get Thee Behind Me Satan
11. Let’s Face the Music And Dance
12. Always
13. Puttin’ on the Ritz
14. Let Yourself Go
15. Alexander’s Ragtime Band
Krzysztof Wdowik

Nie lubi (albo nie umie) mówić zbyt poważnie i zawile o popkulturze. Nie lubi też kierunku, w którym poszedł Hollywood i branża gamingowa. A już na pewno nie lubi pisać o sobie w trzeciej osobie. W ogóle to on mało co lubi.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze