Znamy finalistów konkursu Klasyka Żywa

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego ogłosił listę spektakli, które zakwalifikowały się do finału VIII Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej Klasyka Żywa.

Są to:

  • Ballady i romanse, reż. Piotr Soroka, Zdenka Pszczołowska, Błażej Peszek (Wrocławski Teatr Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego),
  • Ballady i romanse ver. 2022, reż. Roksana Miner (Teatr Lalki i aktora w Wałbrzychu),
  • Sen srebrny Salomei, reż. Piotr Cieplak (Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy),
  • Wyskubki, reż. Paweł Kamza (Wrocławski Teatr Współczesny im. Marii i Edmunda Wiercińskich),
  • Znachor, reż. Jakub Roszkowski (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie).

Zobacz również: Nim wstanie dzień – recenzja. Koncert zamiast spektaklu

Scena ze spektaklu Znachor
Znachor, reż. Jakub Roszkowski, Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, fot. Bartek Barczyk

Te najlepsze spektakle polskiej klasyki z 2022 roku zostaną zaproszone do udziału w finale ogólnopolskiego konkursu Klasyka Żywa na tegorocznych 47. Opolskich Konfrontacjach Teatralnych. Zwycięzcę konkursu poznamy na przełomie maja i czerwca.

Komisja konkursowa zdecydowała również o przyznaniu nagród specjalnych dla twórców spektakli, które nie zakwalifikowały się do finału.


Za muzykę w spektaklu:

Jan Jaworski, Szczepan Pospieszalski, Joanna Szczęsnowicz i Jan Tarkowski (Kongres Futurologiczny reż. Daniel Adamczyk, Teatr Czytelni Dramatu Centrum Kultury w Lublinie)


Za warstwę plastyczną:

Joanna Biskup-Brykczyńska (Cyryl, gdzie jesteś? reż. Piotr-Bogusław Jędrzejczak, Teatr Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach im. Stefana Karskiego)


Za aktorstwo:

Mikołaj Chroboczok – Baltazar de Campów de Beleastadar (Sonata Belzebuba reż. Radek Stępień, Teatr im. Stefana Jaracza w Łódź)

Lidia Duda – Ciotka Petronela (Marzenia polskie/Les reves polonais reż. Jędrzej Piaskowski, Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie).

Zobacz również: Niebezpieczni Dżentelmeni – recenzja filmu. Liga niebezpiecznych dżentelmenów

Scena spektaklu Ballady i romanse ver. 2022
Ballady i romanse ver. 2022, reż. Roksana Miner, Teatr Lalki i Aktora w Wałbrzychu, fot. Karol Budrewicz

Nagroda specjalna im. Stanisława Hebanowskiego za najciekawsze odkrycie repertuarowe została przyznana ex aequo spektaklom: Czekoladki dla prezesa, reż. Ewa Domańska i Ewa Makomaska (Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w Warszawie) oraz Idzie skacząc po górach, reż. Igor Gorzkowski (Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu).

Kinga Senczyk

Kulturoznawczyni, fanka teatru muzycznego, tańca i performansu a także muzyki i tańca tradycyjnego w formach niestylizowanych. Sama tańczy, improwizuje i performuje. Kocha filmy Bollywood, francuskie komedie i łażenie po muzeach. (ig: @kinga_senczyk)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze