Electronic Division zalicza wielki powrót

Dzisiejszy Electronic Division (El-Division) to jednoosobowa firma, którą reprezentuje kompozytor i producent muzyki Krzysztof Janik. Jak się okazuje to również lepsza połowa z oryginalnego składu. Jego nazwisko i twarz nie są powszechnie znane, ale sporo muzyki, wiele dźwięków, które stworzył bądź współtworzył, słyszeli prawdopodobnie wszyscy.

Po zakończeniu w 2002 roku działalności muzycznej Electronic Division Robert Usewicz i Krzysztof Janik zajęli się indywidualnymi projektami. Talent Krzysztofa Janika doceniony został w Wielkiej Brytanii. Na zaproszenie Chrisa Wrońskiego, człowieka, który miał duży wpływ na kształt telewizji tematycznych i rynku telewizyjnego w Europie, Krzysztof Janik w trakcie dziesięciu lat pracy w Londynie komponował muzykę i pracował w studiach audio-video w Zone Vision Ltd. oraz ChelloZone Ltd. W Polsce w ostatnich latach współpracował ze stacjami TVN, TV Puls, komponował muzykę instrumentalną i piosenki.

Zobacz również: Romantycy Lekkich Obyczajów – Wybaczyć wszystkim wszystko – recenzja płyty

Duet Electronic Division swoją karierę zaczynał w połowie burzliwych lat 80-tych. Muzyka elektroniczna, choć kiedyś uważana za eksperymentalną, w rzeczywistości wyznaczyła trendy i ukształtowała wiele zespołów. Powstałe na jej bazie gatunki muzyczne jak house, rave, elektroniczna muzyka taneczna, nie zaistniałyby bez wizjonerów. W tę narrację wpisał się również Electronic Division który zadebiutował w roku 1985 roku muzyką do filmu fabularnego Manager. W roku 1987 wyszła ich pierwsza płyta El Division, na której gościnnie wystąpiły gwiazdy polskiej sceny muzycznej: Grzegorz Ciechowski, Ryszard Sygitowicz i Krzysztof Ścierański.

Ówcześni managerowie zespołu Kombi – Jacek Sylwin i Wojciech Korzeniewski – umożliwili młodym i utalentowanym wykonawcom niezwykle spektakularny debiut. W roku 1989 wyszła ich druga płyta Wind of Sorrow nagrana w małym londyńskim studiu z kilkoma klasy światowej muzykami takimi jak: Jon Herman – gitara i wokal, Toti Soler – hiszpański gitarzysta flamenco. Druga płyta to ukłon w kierunku ambitniejszej muzyki komercyjnej. Jako wokalistka wystąpiła Maja Kisielińska znana szerszej publiczności z zespołu Oczi Cziorne. Nagrania zajęły około roku. Za całość odpowiadali Robert Usewicz i Krzysztof Janik oraz gitarzysta Tomasz Kamiński i perkusista Jan Pluta. Pracę nad płytą sfinansowała wytwórnia z Londynu Zone Vision, jednak w całości materiał nie doczekał się oficjalnej premiery.

Zobacz również: Mono Inc. – Ravenblack – recenzja płyty

Należące do Usewicza i Janika studio Krater powstało w Gdańsku w roku 1991 roku. Electronic Division potrzebował odpowiedniej własnej profesjonalnej pracowni do realizacji swoich twórczych planów. Przez 10 lat działalności studia duet nagrał tam dwie płyty. Plastelina, którą Robert Usewicz i Krysztof Janik tworzyli ponad dwa lata, to eklektyczna opowieść muzyki instrumentalnej o pasji tworzenia oraz pragnieniu przekazania i obudzenie odlotowych obrazów u potencjalnych słuchaczy. Na płycie zagrało gościnnie ponad 30 muzyków z różnych stron świata oraz liczna grupa zaprzyjaźnionych artystów z Filharmonii Bałtyckiej. Całość sfinansowała firma Koch International ale… płyty wydawca jednak nigdy nie wypuścił na polski rynek.

Teraz zaś, po tych wszystkich latach posuchy, Electronic Division powraca z nowym kawałkiem – Lampą Aladyna. Klip do niego możecie zaś obejrzeć poniżej.

Źródło: Materiały prasowe

Patrycja Grylicka

Fanka Far Cry 5 oraz książek Stephena Kinga. Zna się na wszystkim po trochu i na niczym konkretnie, ale robi, co może, żeby w końcu to zmienić i się trochę ustatkować.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze