Tęsknica, reż. Pamela Leończyk
Teatr Powszechny w Warszawie
Premiera: 18.03
Premiery teatralne marzec 2023 to także spektakl Tęsknica. To fantazja zainspirowana rozmowami z byłymi mieszkańcami wsi Wigancice Żytawskie (woj. dolnośląskie, gmina Bogatynia), wysiedlonej w 1999 roku na skutek decyzji miejscowej kopalni. Twórczynie i twórcy przedstawienia wsłuchują się w lokalne opowieści i tworzą na ich podstawie uniwersalną historię o chęci powrotu do domu. To spektakl, w którym z miłości mówi się po czesku, z tęsknoty przywołuje duchy hałdziarzy, a w nadziei na lepsze jutro wzywa na pomoc Elżbietę Jaworowicz. Tęsknica opowiada również o ludziach przywiązanych do „swojego miejsca”, nawet jeśli wydaje się ono naznaczone klątwą.
Chłopaki płaczą, reż. Michał Buszewicz
Teatr Dramatyczny w Warszawie
Premiera: 22.03
Widzisz płaczącego mężczyznę. Jakie wywołuje w tobie emocje? Odruchy? Co przychodzi ci na myśl, kiedy mijasz na ulicy faceta, który łka? I czy w ogóle zdarza ci się takich facetów spotykać? Czy męskie łzy są towarem deficytowym? Oczywiście te publiczne ciągle należą do rzadkości. A czy te prywatne mogą również posłużyć jako podstawa teatralnej opowieści?
Czyż nie dobija się koni?, reż. Joanna Drozda
Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie
Premiera: 24.03
Oto w tancbudzie przy molo w Santa Monica gromadzą się pary gotowe wziąć udziału w tanecznym maratonie. Mają za zadanie tańczyć do upadłego, z dziesięciominutowymi przerwami co dwie godziny. Zwycięzcy dostaną tysiąc dolarów, a reszta jedynie śmiertelne wyczerpanie. Wśród startujących są również Gloria i Robert. Oczywiście liczą, że dostrzeże ich ktoś z obecnych na widowni dużych graczy z Hollywood, a to otworzy przed nimi drogę do kariery.
Zobacz również: Wzrusz moje serce – recenzja. Rozgryźć orzeszka
Woyzeck, reż. Zdenka Pszczołowska
Teatr Nowy w Poznaniu
Premiera: 25.03
W małym miasteczku dochodzi do tajemniczego morderstwa ze szczególnym okrucieństwem. Pozorny spokój panujący w miejscowości znika, kiedy znaleziony zostaje trup Marii, matki dwuletniego dziecka. Główne podejrzenia padają na Woyzecka, partnera zabitej kobiety. Sprawa okazuje się jednak nieoczywista. W wirze wzajemnych podejrzeń i rosnącego niepokoju fakty ujawniają nie tylko możliwego sprawcę, ale także – a może przede wszystkim – mechanizmy, które generują opresję doprowadzającą jednostkę do wielorako pojmowanej ostateczności. Pragnienie sprawiedliwości okazuje się jednak utopią, a dobre intencje prowadzą w końcu do rozpadu świata.
Don Kichot, reż. Waldemar Wolański
Teatr im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie
Premiera: 25.03
Spektakl muzyczny, pełen piosenek i widowiskowych scen walk, które porwą widzów w wir rycerskich romansów i przygód wprost do malowniczej Hiszpanii!
W towarzystwie Don Kichota, jego giermka Sancho Pansy a także wielu innych barwnych postaci, poszukamy odpowiedzi na nurtujące nas pytania: co współcześnie oznacza stwierdzenie „być sobą”? Jaką cenę przychodzi nam płacić za spełnianie marzeń? Czy miłość, przyjaźń, lojalność istnieją naprawdę, czy to tylko cywilizacyjny wymysł? Pytań wiele, a odpowiedzi wcale nie jawią się oczywiste.
Zemsta, reż. Paweł Świątek
Teatr Powszechny w Radomiu
Premiera: 25.03
Zemsta to opowieść o sporze, który ma swoje źródło w odmiennych wizjach przyszłości. Historia dwóch rodzin walczących o dom. W naszej inscenizacji osadzona jednak w komicznym kontekście czasów późnego PRL, wybrzmiewa dzisiaj jako komedia klasy średniej. Targana jest troskami o zasobność swoich portfeli i niepewnego spojrzenia w przyszłość.
Nasz spektakl to także opowieść o namiętności. Teatralna zabawa różnymi strategiami flirtu, nieumiejętności nazywania uczuć, czy obskurantyzmu. Zapraszamy na przedstawienie, które niczym kino Barei dostarczy Państwu refleksji o nas uchwyconych w delikatnie pękniętym zwierciadle autoironii.
Zobacz również: Matylda – recenzja spektaklu. Hit z West Endu w Teatrze Syrena
Czerwone nosy, reż. Anna Wieczur
Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu
Premiera: 25.03
Średniowiecze. Przedziwna gromada wędrowców – ślepy żongler, rozpustna zakonnica, kulawi tancerze i recytator-jąkała – pod przywództwem natchnionego zakonnika przemierza uginającą się pod ciężarem epidemii Francję. Ich święta misja – zbawić ludzkość poprzez śmiech.
Czerwone nosy wypełnione są groteskowym humorem rodem z filmów grupy Monty Pythona, muzyką i cyrkowymi sztuczkami. Ze względu na dosadny język i kontrowersyjne, polityczno-religijne nawiązania, spektakl jest polecany dla widzów dorosłych.
Żywot i śmierć pana Hersha Libkina
z Sacramento w stanie Kalifornia, reż. Łukasz Kos
Teatr Żeromskiego w Kielcach
Premiera: 25.03
Ocalały z Shoah emigrant z Polski przybywa do Stanów Zjednoczonych, by robić karierę w Hollywood. Wygrywa casting zorganizowany przez wytwórnię Metro-Goldwyn-Mayer i potem dostaje angaż w filmie. Wygląda na to, że ziszcza się amerykański sen. Sprawy jednak komplikują się, gdy przeszłością Hersha zaczynają interesować się agenci FBI. Czy nie jest on także przypadkiem uczestnikiem międzynarodowego komunistycznego spisku?
Darcie pierza. Ja – Osiecka, reż. Alina Moś
Bałtycki Teatr Dramatyczny w Koszalinie
Premiera: 25.03
Agnieszka Osiecka to nazwisko doskonale znane czytelnikom, widzom i słuchaczom, jak Polska długa i szeroka. Choć od jej śmierci mija kolejna dekada, nie ma chyba osoby, która nie rozpoznałaby jej sztandarowych hitów choćby po krótkim fragmencie. A gdybyśmy dostali od niej tajemniczy list, podpisany po prostu Ja – Osiecka? I to nie list w formie papierowej, a teatralnej!
Tak też prezentuje się zestawienie premiery teatralne marzec 2023. Na pewno czegoś brakuje. Czy coś byście dodali?
Strony: 1 2