Tylko my dwoje – recenzja filmu. Kiedy obsesja spotyka miłość

Najpierw jest bajka. Poznajecie się na imprezie, łapiecie wspólny vibe. Wszystko od razu klika i zakochujecie się w sobie. Małżeństwo, wspólny dom, dzieci – życie naprawdę jak w bajce. Ale czy tyle czasu na pewno wystarczy, aby powiedzieć, że kogoś znamy na wylot?

Tylko my dwoje to francuski film psychologiczno-kryminalny wyreżyserowany przez Valérie Donzelli. Poznajemy historię dwojga ludzi, którzy wchodzą w relacje. Wszystko jest pięknie, ale tylko z pozoru. Ich związek szybko zaczyna się psuć, a ciemne sekrety wychodzą na jaw. Więcej szczegółów nie będę dodawać, aby nie zepsuć „zabawy” podczas oglądania filmu. 

Zobacz również: Do granic – recenzja filmu. Welcome to USA

Początek robi mocny efekt WOW, głównie przez niesamowite zdjęcia i całą oprawę obrazu. Od scenografii i idealnie dopasowanych kostiumów, po wspaniałe światło. Jesteśmy wrzuceni w bańkę szczęścia bohaterów. Idealnie przerysowane dialogi, które dają nam jasno znać, że coś jest nie tak, ale jeszcze nie teraz. Wszystko idzie jak z płatka. Obraz jest bardzo wyrazisty i intensywny, często daje efekt kamery Super 8, która kojarzy nam się z dokumentowaniem wakacji czy dobrych chwil. Fantastyczne wprowadzenie do filmu, które stuprocentowo spełnia swoją rolę. Jednak tak jak początek był super, to niestety reszta historii mocno mnie znużyła. 

Mimo że w pierwszej minucie filmu obserwujemy rozmowę głównej bohaterki, Blanche, i od razu jest nam powiedziane, że jej relacja była przemocowa, to myślę, że zwiastun absolutnie za dużo zdradza. Mamy tam przedstawione wszystkie najważniejsze części filmu, przez co historia kompletnie nas nie zaskakuje. Może, gdyby był element zaskoczenia, to odebrałabym tę historię znacznie lepiej. Ale warto też zaznaczyć, że ja z zasady nie jestem fanką zwiastunów.

Zobacz również: Spadek – recenzja filmu. Na noże po polsku?

Wracając – dlaczego film był tak mocno nużący? Jest to bardzo generyczny thriller o przemocowej relacji. Autorka nie wnosi kompletnie nic nowego do tego gatunku. Jeszcze nie tak dawno wszyscy oglądaliśmy Anatomię upadku, która również jest francuskim thrillerem o przemocy w związku. Natomiast tam Justine Triet opowiada historię w sposób mocno trzymający w napięciu. Jesteśmy ciekawi, co dalej, kto zabił mężczyznę? Czy może jednak popełnił samobójstwo? Siedzimy przed ekranem, chłonąc w siebie jak gąbka każdą sekundę. Natomiast w Tylko my dwoje tego napięcia nie ma. Mogę nawet stwierdzić, że film niesamowicie mnie znudził. 

Nawet trudno mi stwierdzić, co można było zrobić inaczej, aby uniknąć efektu znudzenia. Wydaje mi się, że fabuła była po prostu zbyt pospolita i zbyt bezpretensjonalna. Kreacja bohaterów również zawiodła. Mamy bardzo skrajne postacie, a jednocześnie bardzo szablonowe dla thrillerów. Blanche, czyli typowa samotna kobieta, która nie chce miłości, ale po namowach siostry daje się zeswatać na imprezie. Powszechny zabieg używany w wielu filmach. Mężczyzna Grégoire – za dnia wspaniały tata, przykładny człowiek, a nocą wariat szantażujący żonę. Na ekranie poznajemy również Rose, czyli siostrę bliźniaczkę Blanche. Ich siostrzana relacja nie była w żaden sposób rozwinięta, a szkoda. Rose sprawia wrażenie narzędzia reżyserki.  Istnieje tylko po to, aby pokazać Blanche z konkretnej strony, oraz aby ratować ją z opresji. 

Zakończenie… kolejny generyczny punkt w tej historii. Po wyjściu z seansu czułam mocne rozczarowanie, jako że film zapowiadał się obiecująco. Na pewno nie jest to historia, do której chciałabym wracać. Nie była to ani dobra zabawa, ani dobry film. Przewidywalny i powielający wszelkie schematy. Na ekrany wchodzi dużo thrillerów i ciężko być oryginalnym w kinie gatunkowym. Jednak na pewno się da, co pokazuje wyżej wspomniana Anatomia upadku


Źródło obrazka wyróżniającego: kadr z filmu

Plusy

  • Piękne ujęcia i cudowne użycie światła

Ocena

4 / 10

Minusy

  • Bardzo generyczny i powielający wszelkie schematy dla gatunku
  • Niedopracowane relacje między bohaterami
Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze