Diabeł z Erykiem Lubosem w roli głównej to historia, jak informuje nas zwiastun, która powstała we współpracy z weteranami z Jednostki Wojskowej GROM. Ten realistyczny obraz życia byłego żołnierza ma mieć premierę już 29 listopada tego roku, a już teraz możecie zobaczyć naszego polskiego Rambo w akcji na pierwszym zwiastunie.
Reżyserią filmu zajął się Błażej Jankowiak, natomiast za scenariusz odpowiadał Robert Ziębiński, autor powieści o tym samym tytule. Twórcy dołożyli wszelkich starań, aby jak najwierniej oddać realia życia byłego żołnierza. Chcieli uczynić ekranizację tak autentyczną, jak to tylko możliwe. Ziębiński spędził kilka lat na rozmowach z weteranami i to właśnie ich perspektywa przyczyniła się do wykreowania takiej, a nie innej postaci. Tytułowy Diabeł, w którego wciela się Eryk Lubos, to żołnierz, którego wyrzucono ze służby w tajemniczych okolicznościach. Jest samotnikiem, który kieruje się swoim prywatnym kodeksem honorowym. Lubos poświęcił dużo czasu na przygotowania do tej roli, również w środowisku wojskowym, a efekty tego robią piorunujące wrażenie.
Zobacz również: Lee. Na własne oczy – recenzja filmu. Wojna w obiektywie
Jak mówi oficjalny opis filmu, przez dwadzieścia pięć lat wojsko było jedynym domem Maksa. Gdy opuścił służbę, utracił cel w życiu. Mężczyzna powraca do swojego rodzinnego miasta i wpada w sam środek konfliktu między gangami. Wspomagany przez dawną dowódczynię, a zarazem przyjaciółkę, oraz oddanego psa-weterana, jest zmuszony wybrać stronę. Musi podjąć walkę, której wynik wydaje się z góry ustalony. Stawką jest nie tylko jego własne życie, ale także miłość, która może go ocalić. W niewielkim śląskim miasteczku wybucha wojna. Dla jednych to piekło… Dla Diabła prawdziwy dom.
Obok Lubosa, w obsadzie znaleźli się Paulina Gałązka, Piotr Trojan, Krzysztof Stroiński, Aleksandra Popławska, Aleksandra Konieczna, Marek Dyjak oraz O.S.T.R. Produkcją filmu zajęła się House Media Company, a za dystrybucję odpowiada Monolith Films. Jak wynika ze zwiastuna, możemy spodziewać się pełnego emocji, napakowanego akcją kina.
Źródło grafiki głównej: materiały promocyjne Monolith Films.