Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i stara szafa (2005)
Wielkie epickie opowieści naturalnie potrzebują też odpowiadającej im muzyki. Harry Gregson-Williams stworzył wspaniałą muzykę do świata Narnii. Na wyróżnienie zasługują tu szczególnie sceny akcyjne, jak na przykład potężne bitwy. To często te momenty filmu, w których jesteśmy najbardziej świadomi działania soundtracku, a w Opowieściach z Narnii to piękne orkiestralne utwory.
Juno (2007)
Album składa się z piosenek z gatunku indie rocka z wczesnych lat 2000. Przed rozpoczęciem pracy nad filmem, zastanawiano się jakiego typu muzyki może słuchać główna bohaterka, a pomysł użycia piosenek zespołu The Moldy Peaches wypłynął od odtwórcy głównej roli. Przyjemna muzyka indie dobrze wpisuje się w klimat filmu.
Mroczny Rycerz (2008)
Muzyka została skomponowana przez dwóch znanych kompozytorów – Hansa Zimmera oraz Jamesa Newtona Howarda. Z drugiej części serii o Batmanie powróciły niektóre utwory w nowej odsłonie, a główny motyw stał się charakterystyczny dla bohatera. Prosta kompozycja miała oddać ból i poczucie winy głównej postaci.
Odlot (2009)
Ścieżka dźwiękowa do animacji Pixara wyróżniła się swoim swojskim klimatem, momentami przypominającym klasyczne romanse. Album Michaela Giacchino zdobył nagrodę Grammy oraz Oscara, konkurując chociażnby z nominowanym za Sherlocka Holmesa Hansem Zimmerem.
Jak wytresować smoka (2010)
Jak wytresować smoka od pierwszych chwil przyciąga muzyką. Pierwsze spojrzenie na wioskę wikingów i wprowadzenie w świat stałej walki ze smokami od początku fascynuje nie tylko opowieścią. Podobnie dźwięki towarzyszące pierwszym lotom w przestworzach i relacji Czkawki z Szczerbatkiem.
Incepcja (2010)
Flagowe dzieło Hansa Zimmera. Choć większości może się kojarzyć od razu z utworem Time, to album z Incepcji zawiera dużo dobrej muzyki. Tutaj przede wszystkim muzyka zaczyna działać podskórnie. Utwory rozwijają się powoli, a później rosną i dodatkowo wspomagają momenty kulminacyjne fabuły.