Screamer: twórcy rozkładają na części kluczowe mechaniki rozgrywki

Milestone kontynuuje prezentację rozgrywki w grze Screamer, publikując drugą część wywiadu wideo z udziałem reżysera gry Federico Cardiniego oraz dyrektora ds. rozwoju i kreacji Michele Calettiego. Tym razem rozmowa z twórcami koncentruje się na Systemie Echo, który stanowi fundament zarówno narracji, jak i mechaniki gry.

  • System Echo – serce rozgrywki i narracji

System Echo opiera się na dwóch kluczowych zasobach: Sync i Entropii. Sync można budować pasywnie lub celowo – poprzez wykonanie Aktywnego Przełączenia, czyli odpowiednio zsynchronizowanego zwiększenia biegu, które współgra z automatyczną skrzynią biegów pojazdu.

Sync to wszechstronny zasób: można go wykorzystać do przyspieszenia (Boost) lub osłony przed atakami przeciwników (Shield). Tym samym Sync nagradza graczy za umiejętną jazdę i dobrze dobrane momenty działania, zapewniając im przewagę zarówno w wyścigu, jak i walce.

Zobacz również: Pokémon Legends Z-A – recenzja gry. Przeciętnie od A do Z

Co istotne, korzystanie z Sync generuje Entropię – energię zasilającą dwie ofensywne mechaniki: Strike i Overdrive. Strike to krótki, ale zabójczy atak, który może sprawić, że przeciwnik eksploduje. Overdrive to stan maksymalnego wzmocnienia pojazdu, który niesie ze sobą wysokie ryzyko w zamian za wysokie nagrody. Overdrive zwiększa prędkość, zapewnia tymczasową osłonę i pozwala eliminować rywali, jednak pojazd w tym stanie może eksplodować, jeśli uderzy w ścianę. Podczas gdy Strike zużywa tylko część Entropii, Overdrive pochłania ją w całości, co czyni strategię i rozsądne wykorzystanie obu opcji kluczowym elementem sukcesu.

  • Strategia, ryzyko i nagroda

W Screamer wyścigi ewoluują dynamicznie w miarę gromadzenia i wykorzystywania zasobów Sync i Entropii. Różnice w umiejętnościach postaci oraz prowadzeniu pojazdów sprawiają, że każda runda stawia nowe wyzwania – zarówno w trybie offline, jak i online, gdzie liczyć się będzie współpraca zespołowa.

Premiera gry Screamer zaplanowana jest na 2026 rok. Tytuł ukaże się na platformy PlayStation 5, Xbox Series XS oraz PC.


Źródło: komunikat prasowy (PLAION)
Fot. główna: materiały prasowe (PLAION)

Patrycja Grylicka

Fanka Far Cry 5 oraz książek Stephena Kinga. Zna się na wszystkim po trochu i na niczym konkretnie, ale robi, co może, żeby w końcu to zmienić i się trochę ustatkować.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze