W ramach przygotowań do premiery gry JDM: Japanese Drift Master, zaplanowanej na 21 maja tego roku, Gaming Factory rozpoczęło publikację serii materiałów wideo prezentujących kluczowe komponenty rozgrywki. Pierwszy z odcinków poświęcony został zaawansowanemu systemowi tuningu pojazdów, który jest jednym z istotniejszych elementów w nadchodzącej produkcji.
System tuningu w JDM: Japanese Drift Master zaprojektowany został z myślą o szerokim spektrum graczy – od entuzjastów technicznej personalizacji pojazdów po użytkowników preferujących bardziej przystępne, arkadowe podejście do jazdy. Moduł modyfikacji obejmuje zarówno rozbudowaną warstwę estetyczną (modyfikacje bodykitów, felg, spoilerów, zderzaków, lusterek, końcówek wydechu, a także elementów wnętrza), jak i kompleksowy system wpływający bezpośrednio na parametry jezdne pojazdu.
Zobacz również: Chernobylite 2: Exclusion Zone – recenzja gry (wczesny dostęp)
Gracze mogą regulować geometrię zawieszenia, kąt zbieżności, wysokość, twardość sprężyn, ustawienia dyferencjałów oraz charakterystykę układu kierowniczego. Możliwość precyzyjnego dostosowania tych parametrów zaprojektowano w sposób pozwalający na szybkie zmiany w trybie podstawowym lub dostęp do rozbudowanych opcji precyzyjnego tuningu. Każda modyfikacja wpływa bezpośrednio na model pojazdu, dzięki czemu zmiany są odczuwalne podczas fizyki jazdy.
Model fizyki jazdy opracowano indywidualnie dla każdego pojazdu. Uwzględnia on szereg czynników, takich jak rozkład masy, napęd, typ opon czy przełożenia skrzyni biegów. JDM oferuje również szerokie wsparcie sprzętowe – gra obsługuje zarówno klawiatury i kontrolery, jak i dedykowane kierownice oraz zaawansowane symulatory. Specjalnie zaprojektowany system pozwoli na dowolną konfigurację praktycznie każdego urządzenia podłączonego do komputera – również takiego, które nie posiada natywnego wsparcia plug-and-play.
Zobacz również: Assassin’s Creed Shadows – recenzja gry. Wielki powrót
W kolejnych tygodniach do sieci trafią następne materiały wideo, m.in. dotyczące tuningu zorientowanego pod przyczepność auta. Celem kampanii jest przybliżenie graczom rozwiązań zastosowanych w grze przed jej oficjalnym debiutem.
JDM: Japanese Drift Master oferuje również flotę licencjonowanych samochodów znanych marek, takich jak Nissan, Mazda, Subaru oraz Honda. Każdy pojazd został szczegółowo zeskanowany i odtworzony w grze z zachowaniem oryginalnych parametrów wizualnych i technicznych. Wierne odwzorowanie przekłada się na realistyczne odczucia z jazdy – zarówno podczas klasycznych wyścigów torowych, jak i driftowania po krętych, górskich trasach.
Fabuła przenosi graczy w świat japońskiej kultury motoryzacyjnej. Obserwujemy losy Toumy – młodego Polaka, który przybywa do Japonii z marzeniem o zdobyciu pozycji na lokalnej scenie wyścigów ulicznych. Z pomocą nowo poznanych przyjaciół rozpoczyna karierę kierowcy, jednak szybko staje w obliczu wymagających przeciwników i trudnych wyborów. Historię gracze poznają w formie komiksowych przerywników inspirowanych klimatem japońskiej mangi.
Zobacz również: Avowed – recenzja gry. Witamy na Żyjących Ziemiach!
Premiera JDM: Japanese Drift Master odbędzie się 21 maja 2025 roku na platformach Steam, GOG i Epic Games Store. W pierwszej kolejności gra dostępna będzie na PC w trybie single-player.
Źródło: komunikat prasowy (InnerValue)
Fot. główna: materiały prasowe (InnerValue)