Prawdziwy Norweski Black Metal w reż. Marcina Libera to historia grupy muzyków i ich przygód na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. To opowieść o samobójstwach, morderstwach, paleniu kościołów, faszyzmie, rasizmie, seksizmie, homofobii i poszukiwaniu własnej artystycznej drogi. Prapremiera w Teatrze Collegium Nobilium już 19 stycznia.
Przed nami ostatni dyplom sezonu 2022/23 w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Już sam tytuł wskazuje na to, że będzie to wyjątkowy pokaz. Prawdziwy Norweski Black Metal to spektakl, który Marcin Liber przygotowuje ze studentami IV roku kierunku aktorstwo, specjalność aktorstwo dramatyczne. Wystąpi grupa studentów, która (w większości) nie brała udziału w spektaklu Alaska, w reż. Radka Stępnia. Prapremiera już 19 stycznia.
Zobacz również: Alaska – recenzja spektaklu. Balans na granicy
Ten spektakl to historia grupy muzyków i ich przygód na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. To opowieść o samobójstwach, morderstwach, paleniu kościołów, faszyzmie, rasizmie, seksizmie, homofobii i poszukiwaniu własnej artystycznej drogi. Dużo wskazuje na to, że Prawdziwy Norweski Black Metal to farsa. Dziwna, ale farsa.
Terminy spektakli: 19 (prapremiera), 20, 21 oraz 22 stycznia
Tekst: Michał Kmiecik
Reżyseria: Marcin Liber
Scenografia, kostiumy, światło: Mirosław Kaczmarek
Asystentka reżysera: Ada Branecka
Obsada: Katarzyna Anna Dominiak, Helena Englert, Janina Komorowska-Majkowska, Kacper Jan Lechowicz, Maciej Łączyński, Piotr Napierała, Magdalena Prosuł, Adam Szustak, Wojciech Wereśniak.