Tides and Times – nieznane oblicza musicalu kameralnie- zapowiedź płyty duetu Maciej Pawlak & Karina Komendera

Maciej Pawlak i Karina Komendera prezentują niszowy i ambitny repertuar amerykańskiego teatru muzycznego na płycie, której premiera już 26 listopada 2023 roku podczas koncertu w łódzkiej Mediatece Memo. 

Tides and Times to skrojony głównie na głos i fortepian projekt. Artyści sięgają po tytuły mniej znane, ale stanowiące ciekawą alternatywę dla produkcji dostępnych w komercyjnej ofercie teatralnej. Znajdują także miejsce dla utworów z popularnych musicali – w towarzystwie pozostałych tytułów nabierają one nowych znaczeń.

Jako duet artystyczny Maciej Pawlak i Karina Komendera od lat poświęcają się odnajdywaniu tego, co w Polsce wciąż nieodkryte. Szczególnie w zakresie teatru muzycznego czy amerykańskiej piosenki aktorskiej i prezentowaniu tego materiału polskim widzom.

Tides and Times
Tides and Times -materiały promocyjne (fot. Karol Nycz)

Utwory wchodzące w skład albumu i promującej go trasy koncertowej Tides and Times to fragmenty musicali uznanych za oceanem. Niekoniecznie są to popularni w Polsce twórcy:  Adam Guettel, Jason Robert Brown, Craig Carneli, Kait Kerrigan, Brian Lowdermilk czy Maury Yeston. Ponad to są wśród nich także utwory będące musicalową odpowiedzią na cykle pieśni klasycznych czy samodzielne songi. Te z kolei mogą się polskim widzom z piosenką aktorską czy poezją śpiewaną.

Zobacz także: Krystian Ochman – Testament – recenzja płyty

Niemal wszystkie stawiają niezwykle wysokie wymagania wykonawcom, olśniewają formą i poruszają treścią. Utwory wykonywane są w oryginalnej, angielskiej wersji językowej.

Tides and Times to emocjonalna podróż przez momenty w życiu człowieka, które jak nagły przypływ morza zmieniają bieg naszego życia.

Premiera albumu będzie miała miejsce w Łodzi w klubie Mediateka Memo 26 listopada 2023 roku.

Tides and Times
Tides and Times – materiały promocyjne (fot. Karol Nycz)

Maciej Pawlak– aktor i wokalista uhonorowany Teatralną Nagrodą Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Wokalista Musicalowy za rolę Pippina w 2020 r. oraz.– wspólnie z reżyserem Tadeuszem Kabiczem – w kategorii Scenografia za spektakl Thrill Me w 2021 r.
Związany z Teatrem Muzycznym ROMA (Jon w tik,tik…BUM!), Teatrem Muzycznym w Łodzi (Happy Man/Giulio w Pretty  Woman),.Teatrem Muzycznym w Poznaniu (Pippin w musicalu Pippin), Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku (Tony w West Side Story), Mazowieckim Teatrem Muzycznym (Nathan Leopold w Thrill me).

Zobacz także: Jamila Woods – Water Made Us – recenzja płyty

Karina Komendera – pianistka i kameralistka, a także doktor sztuki w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka, w specjalizacji fortepian. Koncertowała jako solistka i kameralistka w Japonii, USA, Austrii, Włoszech, Rumunii, Litwie,.Rosji, Malcie, Szwajcarii, Norwegii i wielu scenach w Polsce.
Występowała na jednej scenie z Andreą Bocellim, Jose Carrerasem, Krzesimirem Dębskim czy Tomaszem Szymusiem. Związana artystycznie z Operą i Filharmonią Podlaską, Teatrem Dramatycznym, NieTeatrem i Studiem Dobra 12 w Białymstoku, Mazowieckim Teatrem Muzycznym w Warszawie,.Teatrem Muzycznym w Łodzi, agencją Broadway w Polsce, Białostockim Teatrem Lalek, Teatrem Muzycznym ROMA,.Teatrem Polskim, Mazowieckim Instytutem Kultury w Warszawie, Filharmonią Opolską im. J. Elsnera, Filharmonią Świętokrzyską, Filharmonią Dolnośląską,.Filharmonią Warmińsko-Mazurską, Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, Teatrem Wielkim w Poznaniu.

Kinga Chwiałkowska

Inżynier z artystyczną duszą. Zakochana w musicalu, ale dramatem nie pogardzi – tym teatralnym oczywiście. Na dobrą kawę i Harrego Pottera, w nieprzebranych ilościach, zawsze znajdę czas.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze