Wiedźmin 4 – pierwszy gameplay i nowy zwiastun!

Wczoraj CD Projekt RED potwierdził swoją obecność na wydarzeniu State of Unreal. Studio zaprezentowało na nim nowy zwiastun i pierwszy fragment rozgrywki z gry Wiedźmin 4. Zobaczcie, jak prezentuje się przygoda Ciri!

Unreal Fest trwa, a w jego ramach na wydarzeniu State of Unreal zaprezentowało się polskie studio CD Projekt RED. Deweloper zaskoczył fanów i udostępnił nowy filmowy zwiastun gry Wiedźmin 4. Jednak to nie wszystko. Chwilę później otrzymaliśmy oficjalny fragment rozgrywki w kolejnej odsłonie kultowej serii. Ciri, która będzie główną bohaterką tej części, przemierza nową krainę. Robi to zarówno pieszo, jak i na swoim rumaku Kelpie. Widzimy również reakcje NPC na ruchy bohaterki oraz interakcje z nimi. Cały gameplay przedstawiono na konsoli PlayStation 5.

Zobacz również: Wieczny wczesny dostęp – dlaczego gry nie wychodzą z early access?

W trakcie wydarzenia potwierdzono, że Ciri odwiedzi nie tylko znane dotychczas miejsca, w których kroki stawiał Geralt. Odwiedzi ona również m.in. Kovir, czyli królestwo północne. To region, które eksportuje najwięcej surowców mineralnych. Dominują tam góry i kopalnie. Jest to kraina ulokowana na północ od Redanii, nad Zatoką Praxeda.

Zobacz również: RoadCraft – recenzja gry. Samemu trudno wybudować drogę

Gra Wiedźmin 4 bazuje na Unreal Engine 5 i korzysta z najnowszych funkcji. Tłum, poprzez który porusza się Ciri, jest sterowany poprzez technikę „skeletal mesh”. 300 aktywnych postaci działa jednocześnie i bez spadków wydajności. CDPR potwierdziło, że celem jest, aby nawet w gęsto zaludnionych lokacjach gra działała płynnie w 60 klatkach na sekundę. Z technologii, jakie wykorzystują, znajdziemy również „Nanite Foliage”, które odpowiada za reaktywną roślinność renderowaną w czasie rzeczywistym z uwzględnieniem położenia słońca. Deformacje mięśni u konia i zaawansowana mimika twarzy u bohaterki są możliwe prawdopodobnie dzięki integracji z narzędziami MetaHuman. Ponadto na błyskawiczne ładowanie środowiska pozwala FastGeo Streaming. Technologia ta robi szczególne wrażenie podczas prezentacji gęstych lasów.

Na premierę Wiedźmina 4 fani muszą jeszcze trochę poczekać. Niemniej dzisiejsza prezentacja z pewnością wzbudziło jeszcze większe zainteresowanie i ekscytację. To może być zupełnie nowa era dla Wiedźmina.


fot. główna: materiały prasowe

Krystian Wieczorek

Aspirujący reżyser (jeszcze) bez portfolio. Za najważniejszą wartość w życiu uważam ciągły rozwój. Kocham poznawać ludzi, analizować filmy i zdobywać nowe umiejętności.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najpopularniejsze
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze