Nintendo oficjalnie ogłosiło prace nad aktorską adaptacją serii gier Legend of Zelda. Reżyserią zajmie sie Wes Ball. Wśród producentów pojawił się Avi Arad.
Tą informacją podzielił się Shigeru Miyamoto poprzez oficjalne konto Nintendo na portalu X (dawniej Twitter). Jak napisał: Z tej strony Miyamoto. Od kilku lat pracuję nad aktorskim filmem Legend of Zelda z Avi Aradem, który ma w swoim dorobku wiele mega hitów.
Zobacz również: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom recenzja gry. Nintendo dowozi kolejny system-seller!
This is Miyamoto. I have been working on the live-action film of The Legend of Zelda for many years now with Avi Arad-san, who has produced many mega hit films. [1]
— 任天堂株式会社 (@Nintendo) November 7, 2023
W kolejnym tweecie dodaje: Zapytałem Avi’ego, czy nie zechciałby wyprodukować ze mną filmu. Dzięki temu oficjalnie rozpoczęliśmy prace nad filmem w bezpośredniej współpracy z samym Nintendo, które intensywnie zaangażowało się w ten proces. Do jego ukończenia jeszcze daleka droga, niemniej mam nadzieję, że już nie możecie się doczekać.
Za reżyserię będzie odpowiadał Wes Ball, znany z tworzenia trylogii Więźnia Labiryntu oraz nadchodzącego Królestwa Planety Małp. Miyamoto zdecydował się zająć produkcją po sukcesie kasowym filmu Mario, do którego również przyłożył rękę. Współproducent Avi Arad ma na swoim koncie z kolei wszystkie aktorskie tytuły ze Spider-Manem.
Zobacz również: Nintendo Direct – podsumowanie pokazu
Wygląda na to, że Nintendo wiąże duże nadzieje z przemysłem filmowym i adaptacjami gier wideo na dużym ekranie. Sukces Mario, choć na razie jednostkowy, pozwala przypuszczać, że studio w końcu opracowało formułę pozwalająca skutecznie przełożyć scenariusz growy na format pełnometrażowego filmu. Przez lata jednak było wiele wątpliwości w tej kwestii, o czym wspominał sam Miyamoto w rozmowie z Variety w czerwcu: Powód dla którego tak długo zwlekaliśmy z tworzeniem adaptacji gier wynikał z tego, że w grach jednak zawsze jest gracz, który samodzielnie musi pokonać wszelkie przeszkody na drodze. To ten element interaktywności czyni doświadczenie wyjątkowym. Samo przełożenie elementów fabularnych na film nigdy nie zadziała tak samo dobrze bez zaangażowania gracza.
Źródło grafiki głównej: Nintendo