Po ekscytacji wywołanej potencjalnym pojawieniem się dinozaurów w krainie lodu, 11 bit studios, a zwłaszcza zespół deweloperski stojący za Frostpunk 2, z radością ogłasza, że narzędzie do modyfikowania gry – Frostkit – w wersji beta będzie dostępne od premiery.
Wsparcie dla modów jest popularnym tematem wśród społeczności już od czasu premiery pierwszego Frostpunka w 2018 roku. Jednak oryginalna gra i jej wewnętrzny silnik miały na to zbyt duże ograniczenia. Według Szymona Jabłońskiego, Dyrektora Technicznego Frostpunk 2, dzięki przejściu na Unreal Engine wszystko teraz wygląda zupełnie inaczej.
Zobacz również: Creatures of Ava – recenzja gry. Na ratunek uroczym stworzeniom!
Zwiastun prezentujący narzędzie do modyfikowania Frostpunk 2, stworzone we współpracy z mod.io, oferuje przedsmak jego możliwości. Co ważne, gracze będą mogli tworzyć niestandardowe mapy, zaludniać je własnymi modelami i ustawiać swoje nowe miasta – czy to starożytne, kosmiczne, czy też różniące się od oryginalnego mroźnego apokaliptycznego otoczenia na tysiące innych sposobów – w customizowanych scenariuszach.
Wersja beta narzędzia do modyfikowania umożliwi twórcom dostęp do większości jego funkcji, chociaż będą one jeszcze na bieżąco ulepszane w oparciu o opinie społeczności. Będzie to dla zespołu deweloperskiego cenne źródło informacji o tym, co działa dobrze, a co wymaga poprawy. Aby rozpocząć ten proces, przed premierą wybrani moderzy przetestują narzędzie w ramach zamkniętej bety.
Zobacz również: Czy This War of Mine to dobra lektura szkolna?
Frostpunk 2 trafi na rynek 20 września 2024 na PC i będzie dostępny od pierwszego dnia za pośrednictwem PC Game Pass. Premiera na konsolach nastąpi później. Edycja Digital Deluxe, która zawiera dostęp do trzech niezapowiedzianych jeszcze DLC, przedmiotów w grze i szereg dodatków, pozwoli graczom uzyskać dostęp do treści gry 72 godziny wcześniej, począwszy od 17 września.
Źródło: komunikat prasowy (11 bit studios)
Fot. główna: materiały prasowe (11 bit studios)