Space Tail: Every Journey Leads Home – premiera jesienią tego roku

Studio Longterm Games zapowiada swój pierwszy tytuł – kosmiczną opowieść o poznawaniu siebie i otaczającego świata, Space Tail: Every Journey Leads Home. W tej platformówce 2,5D poznamy historię psiaka o imieniu Bea wysłanego w przestrzeń kosmiczną, który wspólnie z graczem przeżyje niesamowite przygody i  spotka na swojej drodze wiele mniej lub bardziej przyjaznych pozaziemskich istot.

Ta czerpiąca z produkcji takich jak Ori and the Blind Forest, Inside, Limbo i Journey historia inspirowana jest prawdziwymi wydarzeniami z początków kolonizacji przestrzeni kosmicznej przez człowieka, a właściwie z jej pierwszych prób. Zanim ludzkość sama podjęła się eksploracji kosmosu, wiele zwierząt zostało wysłanych na orbitę – to właśnie one pierwsze widziały z bliska to, co ludzie poznali dopiero wiele lat później. Niestety wiele z nich nie przetrwało podróży… wyjątkiem jest właśnie Bea. Poznajcie Space Tail: Every Journey Leads Home.

Zobacz również: Weird West – recenzja gry. Bardzo dziwny zachód

Fot. Materiały prasowe

Rozgrywka w Space Tail: Every Journey Leads Home oparta będzie na trzech filarach: zmysłach, relacjach i towarzyszach.

  • Zmysły — Bea nie jest superpsem. Nie ma żadnych nadludzkich — a właściwie nadpsich — mocy. Podobnie jak każdy prawdziwy pies może posługiwać się jedynie zmysłami: węchem, obserwacją i słuchem. To właśnie na nich oparta będzie jedna z głównych mechanik gry, tzw. detective mode, dzięki któremu psina dotrze do ukrytych lokacji oraz będzie mogła lepiej zareagować na czyhające na nią niebezpieczeństwa. W nieznanym sobie środowisku może bowiem liczyć jedynie na zmysły oraz własny instynkt.
  • Relacje – Podczas swojej podróży Bea napotka wiele istot pozaziemskich. Część z nich będzie nastawiona przyjaźnie, jednak niektórzy mieszkańcy obcych planet uznają Beę za nieproszonego gościa. Gracze będą mogli wchodzić z nimi w interakcje i komunikować się poprzez swoisty „system dialogowy” –  oparty na psich zachowaniach — aby zbudować więź, znaleźć wspólny język i uzyskać pomoc. Należy jednak być bardzo uważnym, bowiem każda akcja będzie miała swoje konsekwencje.
  • Towarzysze – W trakcie podróży Bea zaprzyjaźni się z dwoma istotami: Kometą Rose oraz robotem o imieniu 8088Y. Będą oni towarzyszyć jej niemal przez całą grę, służąc pomocą w rozwiązywaniu zagadek i unikaniu niebezpieczeństw, a także w ostatecznym rozrachunku wpływając na zakończenie opowieści. Każdy z nich będzie miał unikalne zdolności, o których użyciu decydować będzie gracz.

Zobacz również: LEGO Gwiezdne Wojny: Saga Skywalkerów – recenzja gry. Nostalgia jest silna w tym tytule

Fot. Materiały prasowe

Jak mówi Robert Ogłodziński, producent wykonawczy w Longterm Games:

Space Tail ma po pierwsze sprawiać graczom frajdę, ale jednocześnie skłaniać do pewnej zadumy, bo to nie jest prosta opowieść o psie w kosmosie. Jednocześnie, jest to rodzaj naszego hołdu dla wszystkich zwierzaków, które utorowały ludziom drogę do gwiazd oraz podróż do czasów, gdy wszyscy zagrywaliśmy się retro platformówkami,

Space Tail: Every Journey Leads Home ma być grą idealną dla dużych i małych graczy – przetestuje umiejętność logicznego myślenia i kreatywność, zagadki nie będą jednak odwracać uwagi od opowiadanej historii. Ta będzie bowiem bardzo ważna, a nad powstawaniem jej czuwał Łukasz Palkowski, wielokrotnie nagradzany reżyser, znany z produkcji takich jak Chyłka, Bogowie czy Belfer. Przygody Bei poznawać będziemy przy akompaniamencie klimatycznej muzyki skomponowanej przez Jana Sanejko oraz Bartosza Chajdeckiego, uznanych polskich kompozytorów muzyki filmowej i teatralnej. Sama gra powstała we współpracy z Enjoy Studio S.A.

Produkcja pojawić się ma jeszcze w tym roku na platformie Steam i Nintendo Switch, a docelowo także na konsolach poprzedniej i obecnej generacji.

Zobacz również: Kirby and the Forgotten Land — recenzja gry. Różowa kulka Odyssey

Adrian Hirsch

Miłośnik sztuki i popkultury w jednym. Najpierw ponarzeka na obecny stan Gwiezdnych Wojen, by następnie pokontemplować nad pisaną przez siebie postacią. Pozytywnie nastawiony do świata, choć nie brak mu skłonności do ironizowania rzeczywistości.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze