Za niecały tydzień zadebiutuje Gord, czyli polska strategia osadzona w klimacie dark fantasy z domieszką mitologii słowiańskiej. Twórcy ze studia Covenant.dev uchylili rąbka tajemnicy i pokazali, jak gra będzie się prezentować na konsoli Microsoftu.
Gord jest mieszanką wielu różnych gatunków. Zawiera sobie elementy survivalu, strategii oraz city buildera. Naszym głównym zajęciem będzie tworzenie od podstaw swojej osady i jej rozbudowywanie. Wyjdziemy również poza jej granice w celu zbierania zasobów do stawiania nowych budowli, a także kolejnych osad.
Zobacz również: Gran Turismo – recenzja filmu. Czarny koń wyścigu
Nie będzie to jednak takie proste – po całym świecie krążą wszelkiej maści dzikie zwierzęta i maszkary inspirowane mitologią słowiańską. Żeby przetrwać, będziemy musieli stawić im czoła, zarówno poza murami, jak i odpierając zmasowane ataki na rzeczone mury. Na dodatek, oprócz zaspokojenia podstawowych potrzeb naszych mieszkańców, takich jak głód i pragnienie, zmartwieniem będzie ich stan psychiczny.
Każda przygoda będzie unikalna przez losowo generowane mapy oraz zadania. Te drugie mogą doprowadzić nas, jak opisują twórcy na Steam, do odkrycia starożytnych sekretów bądź polowań na legendarne stwory. Swoje doświadczenie będzie można urozmaicić, tworząc własne scenariusze, w których zdecydujemy o kwestiach takich jak główne zadanie, początkowa drużyna czy typ przeciwników.
Zobacz również: The Last of Us – recenzja serialu [DVD]
Zabawę będziemy mogli zacząć już 17 sierpnia na naszych PC’tach, Xboxach Series X/S oraz Playstation 5. Za produkcje odpowiada wspomniane Covenant.dev, zaś wydawcą jest brytyjskie team17.
Od sukcesu Frostpunka z 2018 roku, również polskiego city buildera, da się zaobserwować coraz więcej sukcesów Polaków w tym gatunku. Autorzy raportu o polskim przemyśle gier wideo umieścili ten rodzaj gier jako jeden z wiodących na rodzimym rynku, dając za przykład udane Against The Storm oraz Timberborn.
Sam producent i szef Covenant.dev, Stan Just (wbrew pozorom Polak), powiedział, że główną inspiracją był inny city builder, Northgard. W steamowych komunikatach wyjawił również, że użył mitologii słowiańskiej do budowy świata ze względu na jej, jak to opisał, mięsistość i mrok, co miało współgrać z survivalowym charakterem gry. Musiał niestety na potrzeby Gord ją nieco uprościć, jako że mitologia nie jest tak dobrze opisana, jak choćby grecka.
Obrazek główny: Gord // materiały prasowe