Dziś premiera książki DOOM Guy: Życie w pierwszej osobie Johna Romero!

Dziś do sklepów trafiła książka DOOM Guy: Życie w pierwszej osobie – wspomnienia współzałożyciela studia id Software i legendarnego współtwórcy takich ponadczasowych hitów, jak Wolfenstein 3-D, DOOM czy Quake. W sklepie Wydawnictwa Open Beta jest dostępna zarówno w podstawowej, jak i limitowanej, ekskluzywnej wersji.

DOOM Guy opowiada historię Johna Romero począwszy od młodzieńczych lat, pełnych przemocy i konfliktów rodzinnych, przez fascynację programowaniem i współtworzenie kamieni milowych elektronicznej rozrywki, po upadek na samo dno i podniesienie się z niego. Romero jest szczery w osądach, niekiedy wręcz brutalny wobec samego siebie, ale z każdego doświadczenia stara się wynieść lekcję – i podzielić nią z czytelnikami.

Zobacz również: DOOM Eternal – recenzja gry. KREW, ROZPIERDUCHA I HEAVY METAL!

Z książki czytelnik dowiaduje się o tym, jak powstawały takie hity, jak Commander Keen, Wolfenstein 3D, DOOM i Quake, jak doszło do konfliktu w id Software, a później wydania niesławnej Daikatany, opisuje proces fascynacji grami komórkowymi i społecznościowymi, wreszcie powrót do tego, co Romero zawsze robił najlepiej – projektowania strzelanin z perspektywy pierwszej osoby. DOOM Guy to ponad 500 stron bezkompromisowej, szczerej spowiedzi twórcy, bez którego świat gier wyglądałby zupełnie inaczej.

Inspirująca, długo oczekiwana autobiografia projektanta gier wideo i współtwórcy DOOMa, Johna Romero.
John Romero, pierwsza prawdziwie rockowa gwiazda świata gier, jest współtwórcą DOOMa, Quake’a i Wolfensteina 3-D, jednych z najważniejszych gier wideo w historii. Uważany za ojca chrzestnego gatunku strzelanin z perspektywy pierwszej osoby, który dominuje do dziś, zajmuje szczególne miejsce w dziejach branży. W książce DOOM Guy. Życie w pierwszej osobie Romero po raz pierwszy opowiada o trudnym dzieciństwie i bogatej karierze, począwszy od wysyłania gier na Apple II do magazynów komputerowych i wynoszenia komputerów z pracy tylnymi drzwiami, by programować po nocach.

Zobacz również: Akolici Cthulhu – recenzja książki. Kult Przedwiecznych coś nie w formie

Przełomowe odkrycia w projektowaniu i technologii w czasie pracy Romero w id Software sprawiły, że DOOM i Quake stały się kulturowymi fenomenami. Ta ekscytująca historia opowiada o każdym etapie tego procesu, od wspólnych, napędzanych heavy metalem dni spędzonych na tworzeniu najbardziej rewolucyjnych i najnowocześniejszych gier w branży, po głośną kłótnię ze współzałożycielem id, Johnem Carmackiem. Po latach spędzonych w centrum świata gier, Romero opowiada teraz swoją historię – całą historię – rzucając nowe światło na rozwój swoich gier i partnerstw biznesowych, opisując wzloty i upadki, dzieląc się spostrzeżeniami na temat projektowania, kodu, branży i swojej kariery aż do dziś. W ramach dzielenia się swoją wdzięcznością za możliwość poświęcenia życia grom, Romero ujawnia zwroty akcji i zbiegi okoliczności, które ostatecznie doprowadziły go do miana DOOM Guya.

Książkę zamówicie TUTAJ.

Źródło: informacja prasowa / materiały prasowe

Krzysztof Wdowik

Nie lubi (albo nie umie) mówić zbyt poważnie i zawile o popkulturze. Nie lubi też kierunku, w którym poszedł Hollywood i branża gamingowa. A już na pewno nie lubi pisać o sobie w trzeciej osobie. W ogóle to on mało co lubi.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze