Po triumfalnym zwycięstwie Tattoo Loreen dla Szwecji i 19. miejscu dla Solo BLANKI na tegorocznym Konkursie Piosenki Eurowizji, dane streamingowe Spotify pokazują, którzy artyści byli ulubieńcami europejskich fanów muzycznego wydarzenia.
Dane zebrane w tygodniu Eurowizji, od 8 do 14 maja, wskazują, że ulubionym utworem Polski podczas Eurowizji 2023 było zdecydowanie Solo BLANKI, pomimo zajęcia przez nią 19. miejsca w konkursie. Oprócz polskiej uczestniczki, Tattoo Loreen była najczęściej streamowaną piosenką Eurowizji 2023 w ciągu ostatniego tygodnia w Polsce.
Zobacz również: The Smashing Pumpkins – Atum – recenzja płyty
Patrząc na streamingi we wszystkich krajach biorących udział w konkursie, piosenka Loreen była najczęściej streamowanym utworem w ciągu ostatniego tygodnia – trafiając na globalną playlistę Spotify – Top 50 i bijąc rekord najczęściej streamowanego utworu w ciągu jednego dnia globalnie przez szwedzką artystkę 14 maja. Tuż za nią uplasowało się fińskie Cha Cha Cha Käärijä, a na trzecim miejscu norweskie Queen of Kings Alessandry. BLANKA i jej Solo zajęły globalnie wysokie 6 miejsce.
Co ciekawe, utwór Mama ŠČ! zespołu Let 3 odnotował duży sukces streamingowy na Spotify – wzrost liczby streamów o prawie 670% w ciągu tygodnia mimo 13. miejsca w Konkursie Piosenki Eurowizji. Z kolei piosenka BLANKI, Solo uzyskała wzrost o prawie 200%. Inne utwory, które odnotowały wzrost streamów w wyniku transmisji to Better the Devil You Know Soni oraz I Turn To You Mel C w wykonaniu Cornelii Jakobs – oba były częścią tzw. “medley” w Liverpoolu i uzyskały odpowiednio ponad 1000% i 130% wzrost streamów.
Zobacz również: Swiernalis – Stoicki Niepokój – recenzja płyty
Tegoroczna Eurowizja wzbudziła zainteresowanie wszystkich pokoleń w krajach uczestniczących w konkursie. Dane Spotify dotyczące wieku użytkowników z okresu 8-14 maja pokazują, że globalnie:·
- Gen-Z [w wieku 0-17] bardzo chętnie streamowało Watergun
- Millenialsi [w wieku 18-24 lat] uwielbiali słuchać Carpe Diem
- Gen-Y [wiek 25-29 lat] zakochało się w piosenkach takich jak Soarele si Luna czy Who the Hell is Edgar?,·
- Użytkownicy Spotify w wieku 30-55+ w kółko odtwarzali Due Vite.
Fani Eurowizji mogą ponownie przeżyć weekend niesamowitego konkursu poprzez przesłuchanie najnowszego podcastu Spotify Discover This – zawierającego wywiady z tegorocznymi uczestnikami konkursu, w tym Loreen i Mae Muller, wraz z ekskluzywnymi danymi streamingowymi i spostrzeżeniami Mateusza Smółki, Music Team Lead, Eastern Europe w Spotify.
Zobacz również: Depeche Mode – Memento Mori – wbrew i wspak
Źródło obrazka wyróżniającego: materiały prasowe/Spotify Polska